Handling ~ Another World ~

18-åriga Ellen Svonni är ursprungligen född i Kiruna i Lappland i Sverige men flyttade till London med sin familj(sina föräldrar) när hon var 17 år. Med en samisk far med renar och en engelsk mor som är syster med Harry Styles mamma Anne har hon växt upp med.
Ellen hade inte den bästa skolgången i Sverige innan hon flyttade till London. Ellen blev ständigt mobbad för sin samiska ursprung och det faktum att hon inte var svensk alls. Hon var hälften samisk och hälften brittisk. Ellen fick ständigt kommentarer om sin längd, med sina 171cm var hon för lång för vissa och kallades jätte av killarna i hennes klass. Och inte blev det bättre när hon sa åt läraren, då blev allt värre. Slagen blev hon också.
Så en vecka efter hennes 17-årsdag orkade hon inte längre. Hon mådde sämre än vad hon gjort tidigare. Ellen sa åt sina föräldrar som blev både besvikna på att hon inte berättat tidigare och förbannade på hur hennes klasskamrater och andra elever på skolan kunnat göra något sådant mot deras dotter. Så Ellen försökte övertala Johan och Elizabeth Svonni(Ellens föräldrar) på att hon fick flytta från Kiruna. Hon klarade inte av sin klass längre, och hon var less på Kiruna. Johan och Elizabeth gick med på det efter lite tjat från sin dotter men på ett villkor. De båda föräldrarna skulle få följa med, vilket Ellen gick med på. Så de började leta hus i London. Ellen blev överlycklig , men Johan tog det väldigt hårt. Han skulle behöva lämna sina renar som betydde så mycket för honom. Men Johan ville sin dotters bästa och bestämde sig för att följa med till London.
Så den 7 juni fick de nyckeln till deras drömhus i ett rikt område i London. De flyttade in direkt.
.
Men för Ellen har det varit svårt att gå vidare. Ibland saknade hon fjällen och ibland kom minnena tillbaka.
Just nu har Ellen en period där hon mått så dåligt att hennes mamma bestämmer sig för att ta med hennes dotter till sin moster i Holmes Chapel. Ellen blir förstås överlycklig. Hon ska få träffa sin moster och hennes snälla man Robin!
Men det hon inte vet är att hennes kusin Harry Styles är hemma på besök hos sina föräldrar. Och med honom är hans bandmedlemmar i One Direction!
.
Under vistelsen i Holmes Chapel förändras Ellens liv totalt. På ett sätt hon aldrig trodde var möjligt. Men samtidigt måste Ellen riskera att förlora någon som står henne nära om hon väljer fel.
Det här är en novell som innehåller sorg, vänskap, ung kärlek och drama. Det här är Another World.




Hur var det? Skrev den här när jag var lite trött så den är inte bäst men men.
Och jag vill bara säga att jag ser Ellen som mig själv litegrann, så när jag skriver så skriver jag efter hur jag känner mig. Jag är väldigt lik Ellen, båda är samer(hahaha, jag tog efternamnet Svonni eftersom min pappa heter det, hehe.), har blivit mobbade och är släkt med kända sameslöjdare. Dessutom är vi väldigt lika i personligheterna. KRAAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0