Kapitel 11 - Stole my heart

"Hej storebror" sa jag och hoppade upp i hans famn. "Jag har saknat dig"
"Tror du inte att jag har saknat dig April?" skrattade Trace. Trace och jag var inte direkt lika varandra, men vi hade en väldigt bra relation. När jag var yngre och Trace fortfarande borde i Wolverhampton så trodde alltid alla att vi var ett par.
Jag skrattade och hoppade ner från hans famn. Då slog det mig att Trace inte hade träffat Niall, Zayn, Louis eller Harry.
"Trace det här är Liams bandkompisar Niall, Zayn, Louis och Harry" sa jag och pekade på var och en. "Niall, Zayn, Louis och Harry det här är min storebror Trace"
De skakade händer allihop och jag vände tillbaka blicken till Trace. "Så hur är det med Tracie?"
"Sluta kalla mig för det  och som svar på din fråga; Grymt bra"
"Okej då... Allting bra med Kelsey?" frågade jag. Kelsey var Traces flickvän sedan 2 år tillbaka, jag hade träffat henne två gånger och redan första gången jag såg henne så tyckte jag om henne. Kelsey var en sån där person man inte kunde låta bli att älska.
"Jättebra, vi är faktiskt förlovade" bekräftade Trace.
Min haka for till marken men jag stängde den fort och kramade om honom. "Herregud. Grattis bror! Du får hälsa Kelsey sedan"
"Tack. log Trace. Jag besvarade leendet.
"Grattis Trace" sa killarna i kör. Han tackade dem. 
"Mamma kommer flippa ut och börja prata om bröllop, bara så du vet det" sa jag och skrattade.
"Jag vet... Därför vill jag vänta så länge som möjligt med att berätta" muttrade han.
"Förresten hej Jake" log jag mot Traces bästa vän. Jake och jag hade faktiskt varit tillsammans i någon månad innan vi gjorde slut, vi klarade helt enkelt inte av ett distansförhållande. Men vi var vänner, vilket jag var glad över.
"Du, April, vi ska ett poolparty ikväll - eller det börjar om en timme - hos Jake. Du får gärna komma och ta med dina vänner" sa Trace glatt.
Jag tittade mot Paul med en hundmin som suckade och nickade. "Snälla Paul?"
"Ni har ju ledigt i tre dagar så..."
"Killar, känner ni för lite party?" frågade jag Liam, Zayn, Harry, Niall och Louis. De nickade.
"Jag får hålla koll på er då" skrattade Liam.
Jag nickade och vände mig mot Trace och Jake igen. "Vi kommer"
Vi pratade lite till och tog sedan en taxi tillbaka till vårt hotell för att kunna byta om. 
 
1 timme senare
Jag hälsade på Traces kompisar. De flesta kände jag men det var även många jag aldrig hade träffat förr.
"Jag är April, Traces lillasyster" mumlade jag om och om.
Jag gick fram till baren och förundrades av hur mycket pengar Jakes föräldrar hade - jag menar, de bor i New Yorks dyraste områden..
Jake kom fram till mig med en drink. "Varsågod"
"Tack Jake" log jag. "Inte ett litet hus du bor i"
Han bara skrattade och svepte sin drink. Jag tittade mot killarna som stod vid en av de två barerna. Liam tittade då och då mot mig för att titta att jag var okej.
Jag gick och Jake gick till den andra baren.
Vi beställde några drinkar - efter 5 tappade jag räkningen.
"Du ska vara förband åt One Direction, eller hur?" frågade Jake.
Jag skrattade åt hur roligt det lät när han sa One Direction. "Du är så gullig med din amerikanska dialekt, Jake. Och som svar på din fråga; Japp"
"Vad roligt! Trace är jätte stolt över dig" sa Jake.
Jag kände vilket stort leende jag fick och bara log.
"När ditt album kommer ut ska jag köpa det" log han mot mig.
"Det kommer ut i oktober. Jag har faktiskt skrivit många låtar själv" svarade jag glatt.
Vi pratade ett tag och när vi bestämde oss för att bada så vinglade vi väldigt mycket.
Jag ramlade i poolen och skrattade högt när jag hade fått huvudet ovan vattnet.
Jake skrattade åt mig. "Du är så klantig, April"
"Jag vet" sa jag.
Jake närmade mig och helt plötsligt så kände jag hans läppar mot mina.
 
Liams perspektiv:
Jag, Zayn, Harry, Niall och Louis stod och pratade med två tjejer, Josefine och Olivia. De var från Sverige men var här för att hälsa på Jake som var Olivias kusin. 
"Hur länge stannar ni New York?" frågade Harry Olivia och Josefine. Josefine bara stirrade in i hans ögon och Olivia fick slå till henne på armen för att hon skulle kunna återvända till verkligheten.
Josefine rodnade och Olivia svarade. "Vi åker hem till Sverige om två veckor"
De pratade länge men jag lyssnade inte. Jag sökte efter April med blicken och när jag såg vad hon gjorde med Jake så brast något i mig.
Jag kände hur mitt humör sjönk och jag kände för att slå någon.
 

Kapitel 11, guys! Hur April reagerade på kyssen får ni läsa om i nästa kapitel! Ska försöka fixa bilderna och så imorgon, hinner inte just nu!
5 kommentarer klarar ni väl? <3

Kommentarer
Postat av: Nikki

Jättebra kapitel, har längtat länge på det..!! =D

2012-08-20 @ 12:51:36
Postat av: Bea

Stakars Liam! Tycker så synd om honom nu!

Grymt bra! ( kapitlet asså ) ;)

2012-08-20 @ 21:01:47
URL: http://novellerna1d.devote.se
Postat av: Anonym

Tjo ny läsare här! ;) tycker novellen är super så mer

2012-08-24 @ 14:44:38
Postat av: Anonym

Jätte bra

2012-08-24 @ 19:59:34
Postat av: Tindris

Woop woop! :)

2012-08-29 @ 18:28:42
Postat av: wican

Super bra novell snälla fortsätt!! <3

2012-08-31 @ 20:29:06
Postat av: wican

Super bra novell snälla fortsätt!! <3

2012-08-31 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0