Kapitel 5 ~ Stole my heart

 
Redan vid 10-tiden nästa morgon var jag uppe. Vilket var väldigt ovanligt för mig, men idag hade jag och killarna planerat att åka till en strand och bada eftersom dem lovat strålande väder och killarna hade bett mig sätta alarmet till 10:20.
 
Jag tog på mig den rosa biknin med de blåa och röda detaljerna på överdelen, ett par blåa shorts, ett vitt pösigt linne, mina svarta Ray Bans och mina knallrosa Converse, borstade tänderna och kammade igenom håret. Jag tog fram min stora röda Adidasväska och packade ner hårborste, underkläder, mobil, handduk och systemkameran.
När jag kom in i köket möttes jag av killarna som satt på stolarna i Liams lägenhet.
"God morgon" log jag. Killarna besvarade leendet och jag tog fram bröd.
"Ska vi ta med något till stranden att äta?" frågade jag medans jag smörade mackan. 
"Självklart. Hade du kunnat fixa något, snälla?" frågade Harry med valpögon.
Jag skrattade. "Självklart, vad vill ni ha då?"
"Smörgåsar och kanske kycklingsallad?" frågade Zayn. Jag nickade, det var enkelt att göra.
"Hur många smörgåsar ska jag göra då?"
Louis satt och räknade på fingarna. "Runt 20 stycken eftersom Niall äter väldigt mycket"
Niall slog honom på armen och ett litet "aj" hördes från Louis.
 
Efter att ha gjort 24 mackor och en stor kycklingsallad satte sig Louis, Zayn och Niall i Louis bil som Louis skulle köra och jag, Liam och Harry satte sig i Harrys bil som Harry skulle köra.
"Hur länge tar det att åka till stranden?" frågade jag Harry.
"Ungefär 10 minuter" svarade han utan att vända blicken från vägen.
"Okej" sa jag bara och tog fram min mobil från Adidasväskan. Jag surfade direkt in på Twitter och såg att jag hade en massa mentions och tusentals mer följare - antagligen har de nya fansen hittat min Twitter.
Jag såg att Niall hade skrivit en tweet till mig, och länkat från en video från caféet då jag sjöng och spelade gitarr.
 
Niall Horan @NiallOfficial
Bara jag som tror att @AprilWood skulle lyckas otroligt bra som sångerska?
 
Jag skrattade och svarade honom.
 
April Wood @AprilWood
@NiallOfficial Nu tror jag att du är lite ute och cyklar Nialler. x
 
Jag svarade på lite mer tweets och la sedan ner mobilen. Jag kunde då känna hur Harry saktade ner farten och till slut stannade bilen.
Jag tittade ut och gapade. Vattnet var alldeles blått och sanden var kanske den mjukaste sanden jag någonsin gått på.
Jag drog snabbt av shortsen och linnet, snörade av Conversen och tog fram handduken. Jag kände hur killarnas blickar brände på mig. Då slog det mig att ingen av dem förutom Liam hade sett mig i bikni. Snabbt la jag mig på den och började sola. Liam och Zayn la sina handdukar bredvid mig och Niall, Louis och Harry gick ner i vattnet och började jaga varandra. Jag skrattade åt dem.
"Hur länge har du skrivit låtar, April?" frågade Liam. Jag hajade till, inte många visste om att jag skrev låtar.
"I några månader" svarade jag lite osäkert. Jag visste inte om han var arg eller något.
"Du är grymt duktig. Kan du inte sjunga någon låt för oss?" frågade Liam och log mot mig. Zayn tog fram min gitarr som jag inte hade en aning om att han hade tagit med.
Jag nickade och bestämde mig för en låt jag döpt till "The Climb"
 
 
 Jag såg hur mer och mer folk kom mot mig och jag bara fortsatte spela och sjunga. En man med kamera kom mot mig. Jag blev förvirrad, vad var detta?
 
Jag sjöng sista tonen och applåder fyllde mina öron. Jag log. "Tack"
Mannen som tidigare hade spelat in mig med kameran kom mot mig.
"April Wood?" frågade han leendes.
"Ja, det är jag det" svarade jag och log större.
"Du är duktig. Mitt namn är Steven, jag arbetar för SYCO - samma skivbolag som One Direction - och vi vill gärna ge dig skivkontrakt. Här är mitt nummer, ring mig när du bestämt dig. Än en gång, du är otroligt duktig, April" sa han och gav mig ett visitkort med hans nummer.  Jag nickade. Wow. Hände det där precis?
Han hälsade på killarna och började sedan gå därifrån.
Jag vände mig mot Liam och Zayn som nu hade Niall, Harry och Louis bredvid sig. Alla log stort mot mig.
"Har ni planerat det här?" frågade jag, fortfarande chockad och förvirrad. De nickade.
"Du har talang, April. En talang som fler borde veta om. Vill du bli sångerska så vet du att SYCO vill signa dig" svarade Harry.
"Allt går så fort... Jag har varit i London i 3 dagar och jag erbjuds ett skivkontrakt. Jag är så förvirrad men lycklig så samma sak. Men jag måste fundera på vad jag vill först. Tack killar för att ni gör det här" sa jag och gav killarna dig en kram.
"Faktiskt så sa vi inget åt SYCO, utan de fann dig via Nialler här" sa Liam.
"Nialler?" frågade jag chockat. Liam nickade.
"Niall la ut ju som sagt ut en video på dig från caféet. SYCO såg det och tog kontakt med Niall" log han. Jag kände en tår rulla ner för min kind.
"Gråt inte" viskade Harry i mitt öra. Jag skakade på huvudet.
"Ni är så underbara. För underbara" svarade jag och fortsatte. "Vad sägs om att bada? Jag har ju inte doppat mig ännu"
Killarna skrattade. "Gamla vanliga April igen"
Jag log. "Ja. Samma gamla vanliga April igen. Nu ska vi bada!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0