Stole my heart - what?

Louis perspektiv:

Jag var chockad. Riktigt chockad. "Men du har ju Danielle?"

"Jag vet. Det är problemet. Jag älskar Danielle, men..."

"Men du har fått känslor för April, jag fattar”

Han mumlade något för sig själv och tittade sedan ut ur hotellfönstret.

”Du måste prata med April, Liam.  Hon förtjänar att få veta. Danielle också.” sa jag

”Jag ska, men jag vet inte hur jag ska säga det.” svarade han.

”Jag önskar jag kunde hjälpa dig men det är du som har satt dig i trubbel inte jag. Sov på saken, man. Du kommer på något” sa jag och fortsatte. ”Men du måste åtminstone berätta för April, vi har konsert imorgon och jag vill inte att ni ska vara ovänner då. Det är faktiskt Aprils första konsert, och du vill väl inte att hon ska minnas den som ’en av dagarna då Liam inte pratade med mig’, eller hur?”

Han nickade men sa inget.

Jag tittade på klockan på mobilen. ”Det är nog bäst att vi lägger oss nu, vi ska ju upp tidigt”

”God natt Louis”

”God natt Liam. Ligg inte uppe hela natten för då kommer managementet skrika på dig tills du får tinnitus” sa jag och gick ut ur rummet. Jag gäspade. Vilken dag alltså…

 

Aprils perspektiv:

Jag log, slog på mikrofonen och började sjunga på The Times Of Our Lives. Den låten hade jag tillsammans med två låtskrivare skrivit och den skulle även finnas på mitt debutalbum.

 

Seems like were holding on forever

 I gotta let it go

 Times up you pushed me to surrender (tonight)

 Who knows whats happens now whatever

 Where ever the wind blows

 And I'm there as long as were together

 Alright...

 

Let's have the time of our lives!

 Like theres no one else around

 Just throw your hands up high

Even when they try to take us down

 Let's have the time of our lives

 Till the lights burn out

Let's laugh until we cry

 Life is only what you make it now

 Let's have the time of our lives!

 

Dreamers don't care if its right

I think im really into you

 Restless lets leave it all behind

 And Tonight

 

Crazy when you cross my mind

 Oh the trouble we could get into

 So what lets just give this a try

 Alright

 

Let's have the time of our lives!

 Like theres no one else around

 Just throw your hands up high

Even when they try to take us down

 We'll have the time of our lives

 Till the lights burn out

Let's laugh until we cry

 Life is only what you make it now

 Let's have the time of our lives!

 

Lookin back what are we waitin

 For?

Take the chance Nows all we got for sure!

 

Let's have the time of our lives!

 Like theres no one else around

 Just throw your hands up high

Even when they try to take us down

 We'll have the time of our lives

 Till the lights burn out

Let's laugh until we cry

 Life is only what you make it now

 Let's have the time of our lives

 

Jag gick glatt av scenen och gick in i min loge, där Paul stod. Han började gå igenom rutiner, vilket jag lyssnade på. Jag nickade åt honom för att visa att jag förstod.

Han blev avbryten av att Liam kom in i min loge.

”Hej Paul. Är det okej om jag pratar med April?” frågade han först Paul som nickade.

”Kan jag prata med dig?” frågade han sedan mig. Jag tittade först förvånat på honom, sedan gav jag honom ett litet leende och nickade. Liam började gå mot hans loge och jag gick efter honom.

Liam stängde dörren efter mig. ”Eh… Ja...”

”Vad ville du prata om?” frågade jag honom.

”Först av allt; förlåt för att jag ignorerade dig men jag hade så mycket att tänka på. För det andra; jag är verkligen ledsen för att du varit så ledsen, förlåt. Det är helt och hållet mitt fel, så hata mig om du vill.”

”Att du hade så mycket att tänka på är ingen ursäkt, Liam” muttrade jag.

”Jag vet April. Men anledningen till att jag egentligen ignorerade dig var för att jagärkäridig” mumlade han.

”Va?” frågade jag eftersom jag inte hörde det sista han sa.

 ”Jag är kär i dig” sa han lågt, men högt nog för att jag skulle höra.
Jag snubblade bakåt av chocken jag fått. Jag öppnade dörren och gick snabbt ifrån honom. Det var för mycket att ta in.

Jag flydde från problem, precis som vanligt.


Okej, kapitel 14! Förlåt för ett bildlöst kapitel, orkar inte leta bilder.

Måste säga att ni har blivit duktiga på att kommentera! Era kommentarer är verkligen guld värda, de gör min dag <3

!!!KOMMENTERA!!!

 


Kommentarer
Postat av: Bra

Aa spännande!!!!

2012-10-14 @ 21:37:19
Postat av: Jill Eriksson

Äntligen har varit som en hök på bloggen för att få mer!! Så snälla mer igen!! Det är så bra!

2012-10-14 @ 21:41:41
Postat av: Lola

Aa bra!!

2012-10-15 @ 17:22:32
Postat av: per Ellen

Bra mer

2012-10-16 @ 18:56:43
Postat av: Elin

Jätte bra kap, snälla när får vi mer?!

2012-10-17 @ 19:41:37
Postat av: Anonym

Asa bra

2012-10-19 @ 20:14:09
Postat av: Anonym

jätte BRA när får vi mer???

2012-10-20 @ 21:09:57
Postat av: Anonym

Hitta precis hit. snälla sluta inte blogga. fortsätt såhär :D

2012-10-28 @ 02:05:08
Postat av: Anonym

Allvarligt nu har vi väntat jätte länge på en ny del så snälla du MER!

2012-11-09 @ 19:37:08
Postat av: Stephanie ;)

Snälla meeeeerr, vi har väntat jätte länge!!!!!

2013-02-02 @ 08:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0