Kapitel 7 ~ Stole my heart

Direkt jag kom innanför lägenhetens dörr hoppade alla killar på mig.
"Vi är så stolt över dig, lill sis" sa Niall.
Jag log och kände en tår rinna nerför kinden. "Tack, killar. Det är tack vare er som jag har en karriär. Jag är så tacksam. Mer tacksam kan jag inte bli"
Liam log stolt mot mig och även han hade tårar i ögonen. 
Jag såg på killarna. Jag hade tur som hade dessa killar som vänner "Jag vill inte ha något kramkalas.. Kan vi inte gå ut och äta eller något?"
Niall gjorde glädjetjut. "JAAAAA. Jag ringer Paul. Någon som ringer och bokar bord någonstans?"
"Jag får väl göra det..." suckade Liam när han fick alla blickar av killarna.
"Jag går och byter om" sa jag och gick till "mitt rum".
Jag gick in i badrummet och tog på lite mer mascara och tog min halsduk som hängt där. Jag tog av tröjan och mina byxor och slängde dem i högen med smutsiga kläder.
Jag gick ut ur badrummet och började leta kläder.
När jag tagit fram ett par vinröda byxor, en ihålig tröja och ett svart linne så öppnas dörren. In kommer Harry.
Han blir blossande röd i ansiktet när han såg att jag bara stod i underkläder. "Eh... Jag borde ha knackat"
"Det gör inget, Harry. Vad ville du?" skrattade jag.
"Killarna sa att du skulle skynda dig" sa han en aning generat. Jag nickade och Harry gick ut.
Jag flinade. Skulle jag bo här ett tag så borde jag vänja mig vid sådana händelser.
Jag drog på byxorna och drog på linnet och sedan tröjan över. Jag tog min mobil och tog mina vita låga Converse i handen.
"Äntligen!" utbrast Niall.  "Jag är så hungrig att jag håller på att dö"
Jag skrattade och knöt mina skor. "Du är alltid hungrig, Nialler"
"Jaja. Kom nu. Paul är utanför" muttrade Niall. Vi gick i samlad trupp ner till Paul. Han kramade om mig.
"Grattis tjejen! Du är verkligen värd det" log han. Jag mumlade ett tack och besvarade hans leende.
"Vad säger ni, ska vi åka äta?" frågade han killar. Alla nickade upphetsat. Jag hörde min mage kurra.
 
Paul stannade bilen utanför en av Londons dyraste resturanger.
Jag suckade. "Var ni tvungna att boka bord på en av Londons dyraste resturanger?"
"Japp. De är bästa maten i London - efter Nandos då - och vi betalar, så tänk inte på det" sa Zayn snabbt. Än en gång suckade jag, men nickade.
 
Efter ha varit på resturangen i en timme och trettio minuter började vi dra oss  hemåt. Jag hade ätit en gudomligt god kycklingrätt. Den här resturangen var nästan lika god som Nandos - ja, jag älskade också Nandos.
Några fans till killarna hade varit på resturangen så de hade fått ta bilder. Hör och häpna - men jag fick faktiskt också skriva två autografer åt två tjejer; Emma och Hannah. De hade faktiskt gjort en fanpage åt mig på Twitter, hur gulligt är inte det? Jag lovade att jag skulle titta in den när jag hade tid.
 
Jag gick ut ur resturangen och förvånades av hur kallt det var utomhus.
Harry märkte att jag såg ut att frysa och räckte fram sin kavaj åt mig. "Ta den"
"Men då börjar ju du frysa, Harry. Jag vill inte att du ska bli sjuk..." började jag men Harry avbröt mig och skrattade.
"Bara ta den, April"
Jag nickade och tog emot den. Jag gav honom ett leende som han besvarade.
 "Killar kan ni komma en snabb stund? Jag behöver prata med er" sa Paul. De nickade.
"Du kan sätta dig i bilen, April" log Paul mot mig. Jag gjorde som han sa och satte mig i bilen.
När killarna kom till bilen var jag nyfiken. Men de såg ut som stenar, ärligt talat. Inget ansiktsutryck alls.
Paul körde oss hem.
"Hejdå Paul" ropade jag innan jag stängde bildörren.
 
Jag rusade upp för trappan. Killarna var tätt efter.
"Okej, vad ville Paul?" frågade jag nyfiket.
De tittade på varandra.
"Han sa att om du ville..."
 
Oj oj oj. Vad är det som Paul sa? Jag skulle skriva hela meningen men jag kände för att vara elak, hoho.
Nu ska jag ta och sova(jag vet att klockan är 9 på morgonen men jag har inte hunnit sova ännu. Sov hela dagen igår...)
 
KOMMENTERA!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

ÅÅååå vill läsa vad han ville! Bra del! :D

2012-07-15 @ 09:26:34
URL: http://novellerna1d.devote.se
Postat av: Ifrah

Åh shit jag ville ju veta vad han sa men bra endå men mera ;)

2012-07-15 @ 13:25:39
Postat av: Alisa

ldmvgnsäjobnado, inte schyst

2012-07-15 @ 17:45:26
URL: http://justinsnovels.blogg.se
Postat av: Linnzan98 från Mugglarportalen^^

Daaah sträckläste denna novell...Du får ta och skriva mer!!:DD

2012-07-16 @ 16:06:38
Postat av: Daria

Längtar till nästa :)

2012-07-16 @ 19:40:08
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Vendela

Fett bra novell! c:

Lust att checka in min nya 1D-novellblogg: Directionery.blogg.se ?
Jag vet att bloggen ser rätt risig ut för tillfället, men jag har en ny design på G. ^-^

Om du inte gillar sån här "reklam" så ber jag så mycket om ursäkt. Då ska det inte hända igen.
Kram // Vendela

2012-07-18 @ 23:23:47
URL: http://aaaprilbarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0